Autor

Poeţii Mari au scris Poezii pentru Poeţii Mici ~ Volum de Poezii ~ Autor Suzi Mirea

10 mai 2017

MESAGER AL SOARELUI





Am atras tot soarele de pe cer,
Într-o zi de Toamnă, plină de un ger,
Eu ce sunt ... un fel de înger,
M-a cuprins dorinţa, de-a fi mesager.

Al cui? Bineînţeles al Soarelui!
Totul era învăluit în mister,
Mă lăsa-i pierdută în razele lui,
Blânde şi călduţe de pe cer.

Îmi zise: că-şi ia o mică vacanţă,
În căldura mare de la suprafaţă,
Cum vine Iarna şi ne încalţă,
Cu cizme albe ca de gheaţă.

Iar eu plec în ţări îndepărtate,
Pe la Ecuador şi prin alte state,
Şi-n Primăvară când voi reveni,
C-un dor nebun, eu, vă voi privi.

Puterea mea e cu mult mai mare,
Voi copiii mei, mă căuţaţi cu ardoare,
În zilele cu ger cumplit ce greu se risip,
Şi-atunci când voi staţi pe caldul nisip.

Când razele mele vă încălzesc prea tare,
Prin codru vă aflaţi în poiană la răcoare,
Că omu-i plăpând se fereşte şi de-un vânt,
Şi de ploaia ce-ţi hrăneşte al tău pământ.

Din raze se coboară lumina pe pământ,
Ea se lasă pe cicoare, spus-am un cuvânt,
Şi pe-o rază-a lunii pline activând un scut,
De stele căzătoare, n-au căzut, nu s-a putut.

Prin munţii-nalţi, bradul urcă prin Carpaţi,
Să ajungă pân’ la mine pentru-a face lanţ,
Şi un car de stele vi-i se-arată să dansaţi,
Un cer luminat în noapte să vă minunaţi.

Ziua-ncepe, e lumină-n zori, razele trimit spre voi,
Floarea nopţii iar se-nchide în frumoasa stelelor,
Un parfum se-nalţă iară şi pe timpul unei ploi,
Un pământ e mândru tare de mireasma florilor!


SUZI MIREA

Niciun comentariu: